Jump to content

Rigging a 3d model with the humanoid gla skeleton in blender


Recommended Posts

I have a 3D model and I realy don't know how to rig it for jedi academy. I never have done it in my life and I seen tutorials about it but I don't understand nothing and I really can't learn to do it.

Someone can help me in any way?

I have the _humanoid.gla imported in blender and I tried to see if any auto-rigging plugin could help me but they use only a predefined skeleton. I saw all kind of tutorials about rigging but I don't understand what I need to do and I can't apply what they say for jedi academy. I already asked here in the forum how to do it and I tried but for a newbie in rigging and animating is difficult.

If someone can explain or do something for help me importing at least one character in Jedi Academy would be helpful. After I understand how to do it with one model I can apply what I done with the remnant alone.

Thanks for possible replies which I hope will be , I really want to learn modding this game and sorry for my bad english is not my primary language :(

 

 

 

 

 

 

 

Bek likes this
Link to comment

@@cocco1960 what is your primary language and which model are we talking about?

I'm italian and for the models here is one of them:

https://mega.nz/#F!kM4DRaYB!HusFRw9JBF2kMpqMO2T2hg   

The model is a .obj and there is the .mtl file too. I want to rig it with the _humanoid skeleton and exporting it as .glm.

By the way I know I can't learn in 3 seconds @@minilogoguy18 but I began to search for how to do it by some months because I need the knowledge for a mod I'm planning to do.

I can coding and scripting but for rigging and modelling it's a totally different story. I tried for several months rigging one character and exporting it to Jedi Academy but blender give me error everytime and I tried XSI but 

beacuse I used only 3Ds max and Blender in my life I can't use it because it's very uncomfortable.

Link to comment

I'll actually try to be helpful:

 

 

For those who need a tutorial on rigging a character, or even specific parts (such as the mouth), this tutorial is GREAT. He starts off talking about the actual creation of the skeleton, but from around 9:15 on it clearly shows how to rig and weight paint in Blender.

 

Boothand likes this
Link to comment

I'm italian and for the models here is one of them:

https://mega.nz/#F!kM4DRaYB!HusFRw9JBF2kMpqMO2T2hg   

The model is a .obj and there is the .mtl file too. I want to rig it with the _humanoid skeleton and exporting it as .glm.

By the way I know I can't learn in 3 seconds @@minilogoguy18 but I began to search for how to do it by some months because I need the knowledge for a mod I'm planning to do.

I can coding and scripting but for rigging and modelling it's a totally different story. I tried for several months rigging one character and exporting it to Jedi Academy but blender give me error everytime and I tried XSI but 

beacuse I used only 3Ds max and Blender in my life I can't use it because it's very uncomfortable.

Salve Cocco... mmm 18 aprile... okay non è necroposting. Mmmm vediamo un po'...

Se quel tutorial ultimo che hanno postato non ti è tornato utile suppongo di poterti dar una mano visto che in fondo ho insegnato a riggare anche ad altre 2 o 3 persone qua... solo una cosa: 

- io riggo su 3d max non su blender quindi dovresti procurarti tale software per prima cosa per potertelo spiegare ben benino.

- sto passando un anno infernale con la salute (ho avuto una setticemia da e. coli e sono ancora molto debilitato) e già di mio soffro di sindrome di ehlers danlos quindi abbi pazienza se sono lento nel rispondere o nel dare spiegazioni.

- come te la cavi in modelling? anche io sto facendo una mod e ci sono alcuni modelli MD3 di cui avrei bisogno per completarla. non preoccuparti so beissimo convertire file in MD3 con blender e assegnarci le texture ma non sono un modellatore quindi davvero ci vorrebbe qualcuno che me li facesse dagli scratch.

Possiamo trovar un accordo vantaggioso per entrambi insomma :)

 

 

Thanks for notification, @@AshuraDX i see what can i do. i have already teached rigging on two person (and one was cerez) but i use 3d max for rigging. i not rig on blender so now we see what can we do. :)

AnonMC likes this
Link to comment

Salve Cocco... mmm 18 aprile... okay non è necroposting. Mmmm vediamo un po'...

Se quel tutorial ultimo che hanno postato non ti è tornato utile suppongo di poterti dar una mano visto che in fondo ho insegnato a riggare anche ad altre 2 o 3 persone qua... solo una cosa: 

- io riggo su 3d max non su blender quindi dovresti procurarti tale software per prima cosa per potertelo spiegare ben benino.

- sto passando un anno infernale con la salute (ho avuto una setticemia da e. coli e sono ancora molto debilitato) e già di mio soffro di sindrome di ehlers danlos quindi abbi pazienza se sono lento nel rispondere o nel dare spiegazioni.

- come te la cavi in modelling? anche io sto facendo una mod e ci sono alcuni modelli MD3 di cui avrei bisogno per completarla. non preoccuparti so beissimo convertire file in MD3 con blender e assegnarci le texture ma non sono un modellatore quindi davvero ci vorrebbe qualcuno che me li facesse dagli scratch.

Possiamo trovar un accordo vantaggioso per entrambi insomma :)

 

 

Thanks for notification, @@AshuraDX i see what can i do. i have already teached rigging on two person (and one was cerez) but i use 3d max for rigging. i not rig on blender so now we see what can we do. :)

Allora... Io possiedo anche 3dsMax percio non ci sarebbero problemi. Per quanto riguarda le mie abilita nel modellare ... beh allora io sto iniziando da relativamente poco  percio non sono questo grande modellatore modello piu che altro oggetti di piccola dimensione. Per star iniziando e sopratutto per il poco tempo a disposizione non me la cavo male ma se devo essere sincero per gli oggetti di grossa dimensione oppure che richiedono troppi dettagli non sono bravo. In caso ti chiedessi da dove abbia preso i modelli che devo riggare beh partiamo dall'inizio .. La mod che sto facendo per Jedi Academy ricostruisce i duelli di un gioco di Star Wars cancellato e i modelli sono stati pubblicati online diciamo ma vista la mia incapacita per riggare visto che sono diciamo "nuovo" faccio fatica. Il mio problema piu grosso sono la parte del riggare per la parte di scripting non ho mai moddato per JA ma sono programmatore di mio percio magari imparo facilmente poi ho una discreta conoscenza delle variabili del motore di JA per le linee di comando. Il punto e che come modellatore non sono scarso ma diciamo che sono agli "inizi" . Qualcosa so perche diciamo che faccio level design su engine grafici come Unreal e CryEngine ma non sono un esperto dipende da cosa mi chiedi. mandami un PM con scritto di cosa hai bisogno e vedo se sono capace di realizzarlo poi se lo sono te lo mando e dimmi se sei soddisfatto. Per quanto riguarda la parte di "insegnamenti" 3dsMax lo possiedo magari lo devo installare pero lo possiedo . Poi se ti rendi disponibile ad aiutarmi inanzitutto ti ringrazio veramente :) e come seconda cosa non ti affretterei mai specialmente perche se una persona si rende disponibile ad aiutarmi rispetto i suoi ritmi poiche e un favore che mi sta facendo. Percio se mi aiuti a spiegarmi ti ringrazio davvero :D:) e per quanto riguarda la tua mod vedro se riesco ad aiutarti ma devi dirmi in dettaglio cosa hai bisogno per vedere se riesco a  realizzarlo sono specializzato in oggetti statici piu che altro. :D

Asgarath83 likes this
Link to comment
  • 2 years later...
On 4/18/2017 at 6:15 AM, Teancum said:

I'll actually try to be helpful:

 

 

For those who need a tutorial on rigging a character, or even specific parts (such as the mouth), this tutorial is GREAT. He starts off talking about the actual creation of the skeleton, but from around 9:15 on it clearly shows how to rig and weight paint in Blender.

 

 

that tutorial is too much for my little brain. LOL

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...